TV/bredband

Föreningens avtal med Tele2


 

Vår förening har följande kollektiva avtal:

  1. Bredbandsavtal med Bredband2
  2. Tv-avtal gällande digitalmottagning av Tele2:s grundutbud + 8 favoriter.

Övriga avtal som IP-telefoni (B2 eller Tele2), bredband, sport abonnemang, On Demand etc. är individuella och omfattas inte av föreningens grundavtal.

Tele2 TiVo och fastighetsavtalet

1.                        
Vårt grundavtal med Tele2 omfattar 5 år. I det avtalet ingår 8 digitala kanaler med tillval av 8 Favoriter.
8 Favoriter väljs individuellt av den boende.
Vanliga val av 8 Favoriter är tex. Kanalerna 3,5,7, Eurosport, Discovery o.s.v. Ingen extra debitering för 8 Favoriter utan de ingår i vårt grundavtal.

2.
Play- och On Demandfunktionerna ingår inte i vårt grundavtal utan är individuella tillval. Dessa tillval erbjöds oss när ComHem introducerades. De digitalboxar som tillhörde tillvalen erbjöds till kraftigt subventionerade priser. On-Demand HD box erbjöds t.ex. för 295 kr (Ordinarie pris: 2 495 kr) Inspelningsbar HD box 295 kr (Ordinarie pris: 3 495 kr) o.s.v. Hur ComHem hanterar sina olika programtillval kan vi inte påverka och det gäller inte bara oss på Moröhöjden utan samtliga tillvalskunder i hela deras kundområde i Sverige.

3.
Ni ska inte behöva köpa någon ny box, utan den box ni har går fortsättningsvis att använda för digital mottagning av våra grundutbud. Om du däremot vill abonnera på tjänsten TiVo så krävs en annan typ av box.

4.
Vi i föreningen saknar information om de olika rabatterbjudanden som förekommer. Observera att tillval med TiVo är ett individuellt tillval i likhet med vad Play och On Demand var.

5.
Det är upp till varje enskild boende att ta reda på de olika erbjudanden som finns. Föreningen har inte fått några sådana erbjudanden.

6.
Notera att vi inte har någon avgift för våra nuvarande boxar, ej heller någon kort/krypteringsavgift. Den avgiften förhandlades bort i samband med upprättandet av vårt grundavtal.

Mediagruppen Brf 12

Kanaler digitalt via box och kort

För att kunna njuta av hela det digitala utbudet som ingår i lägenhetsavgiften måste du ha en box och ett kort.

Telefonnummer:
Anslutningsproblem Kundservice 90222
(samtalskostnad motsvarande ett Sverigesamtal)

Beställningsfrågor saljbackoffice@comhem.com
eller ring 08-553 633 62

Grundutbud av tv-kanaler

För att ge de boende möjlighet att upptäcka fördelarna med Digital-tv får de även tillgång till ett digitala kanaler som kan ses utan abonnemang. Det enda som krävs är en Com Hem-godkänd digital mottagare (separat box eller inbyggd i din platt-tv).

Ändring av kanaler kan göras vid månadsskiften och du måste ha dekodern påslagen.
Om man ringer kundtjänst kostar det 15 kr, ändrar du via internet kostar det inget.

Tele2

Kanalplatslista
Kanalplatser – Tele2

Driftinformation Tele2

Klicka här

Frivisning och kanalförändringar
https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/kanalforandringar

Om du inte får någon bild på din TV efter du kopplat upp boxen. Här är den magiska knappen


Den kan också heta Input eller AV

När du kopplat upp boxen med den Scartkabel som följde med

måste du byta insignal till din TV. Signalen går nu från boxen till din TV med Scart eller om du har en modern TV HDMI-kabel
Om du på din TV:s fjärrkontroll trycker på knappen Source (Input, AV) kan du välja insignal ex. AV1, AV2, HDMI
Den digitala signalen går nu till TV:n med Scart eller HDMI-kabel.
Antennkabeln ska nu gå först till din Comhembox sedan till din TV om du fortfarande vill se analoga kanaler.
Analogt = antennkabel till din TV
Digitalt= via comhemboxen

Bredband

Föreningen har idag bredband via Bredband2, vid problem med internet eller bredbandet så kontaktar ni deras support på telefonnummer: 0770-811 000 nedan är öppettider, för andra kontaktvägar KLICKA HÄR

För beställningar och felanmälningar har vi öppet:

Helgfria vardagar: 09:00 – 18:00
Helger: 10:00 – 14:00

För fakturafrågor har vi öppet:

Helgfria vardagar: 10:00 – 17:00

För övriga frågor har vi öppet:

Helgfria vardagar: 9:00 – 18:00